Přihlášení

Vyhledávání

Anketa

Jaké jsou vztahy mezi učiteli a ředitelem na Vaší škole?:

ŠVP pro LMP

Vložil/a Anonym, Út, 2013-07-30 16:44

Dobrý den, máme ve škole nově žáka, který má podle vyšetření PPP LMP a má být vzděláván dle příohy RVP ZV pro vzdělávání žáků s LMP. Zatím nám nikdo nebyl schopen jasně řídi, jak má příloha vypadat, zda se jedná jen o IVP, nebo zda musí být vypracován celý ŠVP pro toto dítě zvlášť. PPP doporučiĺa vzdělávání ve speciální ZŠ, ale rodiče odmítli, tak nám do zprávy pracovnice PPP napsala, že je na zvážení ředitele školy, zda umožní takovému žákovi vzdělávání podle výše uvedené přílohy na naší ZŠ. Nevěděly si s tím rady ani pracovnice speciální školy, které by nám podle slov inspekce měly být metodickým orgánem. Myslím si, že bych neobstáĺa, kdybych takové vzdělávání neumožnila, ale nenašly jsme s paní zástupkyní přesnou aktuální metodiku, co s takovým případem. Poslední aktualizace, kterou jsem našly, byla z roku 2005 - jako původní RVP. Pokud budeme muset opravdu vytvořit celý ŠVP pro toto dítě, máme do něho integrovat také nové tematické celky - dopravní vých., finanční gramotnost atd. stejně jako do běžného ŠVP? Děkuji předem za odpověď. S pozdravem L. Morávková

Odpověď:

Dle materiálu "ŠVP a integrace žáků se zdravotním postižením v běžných základních školách" , který je online  dostupný na odkazu Národního ústavu pro vzdělávání:

http://www.nuv.cz/ramcove-vzdelavaci-programy/svp-a-integrace-zaku-se-zdravotnim-postizeni-v-beznych

"V případě individuální integrace žáka se zdravotním postižením škola nemusí zpracovávat
samostatný školní vzdělávací program."